Tuesday, June 2, 2009

Bali here I come!!!

Pada 11hb. Mei 2009, sampailah jugak aku kat Bali...mula2 rasa cam tak nak pergi...dah sampai masa aku pergilah....naik flight takut gak masa tu walaupun dah dua kali naik flight. Bukan apa cuaca tak berapa nak baik...awan tebal...bergegar gak la kapal terbang...tau je lah Air Asia...


ni gambar kat Tanah Lot....lawa view dia....tapi barang kat sini mahal skit...nak tawar pun x dapat

aku ngan Linda, anak sedare aku

nilah group yang pergi sekali ngan aku

Berlepas dalam kul 7 lebih dan sampai dekat ngan kul 10 mlm...Aku stay kat Kuta Beach & Lagoon Hotel..
ni gambar kat hotel...tepi kolam renang..hehe


Aku pergi ngan anak sedara aku & her friend's.Satu pengalaman manis jugak la...walaupun makanan x best..cuaca pun lebih kurang Malaysia gak...jap panas kejap hujan...Yang aku tak boleh lupa satu insiden ni kat Tepak Siring (nama salah satu Pura (cam kuil la) )...ceritanya camni...aku pergi satu kedai tu...aku beli lah baju...pastu aku g satu kedai tu..aku tanye lah baju yang sama tapi color lain...aku just tanye, terus dia tarik tangan aku..dan paksa aku beli..dah lah ari tu kitaorang nak g tgk sunset...so aku nak cepat la...aku tak nak beli just tawar je...tukang kedai tu paksa gak..pastu lempar atas bahu aku..dia cakap kena beli...so aku malas nak layan...belilah jugak...nasib baik murah skit pada kedai 1st yang aku beli sebelum ni...banyak jugak kenangan manis...satu lagi yang pelik..

ni gambar tepi pantai nusa dua kot..dah lupa plak...sebelum dinner..nak tengok sunset tapi sedihnya sunset x nak tengok kitaorang..

Biasanya kita tgk orang yang beragama Hindu ni berkult gelap tapi kat Bali majoritinya berkulit cerah dan beragama Hindu...pelik jugak lah kan....satu lagi...anjing punyalah banyak...berkeliaran macam kucing....kat kedai2 pun ada anjing.....takut jugak..kot2 dia gigit ke...tapi semua dah jinak....tulah kalau kita tak pergi ke negara orang kita tak tau agama & budaya diaorang....buka minda lah jugak.

Nak cite ape lagi ek pasal Bali??Hmmm...hmmm...Bali ni ada banyak Pura la...dah majoriti Hindu...(apalah aku ni)...


No comments: